Službeni internet portal Varaždinska županija

Predstavljen projekt ranog učenja informatike od 1. do 4. razreda osnovnih škola

OBJAVLJENO 30.08.2017.

U Županijskoj palači u Varaždinu danas  je predstavljen projekt ranog učenja informatike od 1. do 4. razreda osnovne škole.

Podsjetimo, u travnju ove godine donijet je Zaključak o pokretanju projekta STEM kompetencije, a osnovni ciljevi projekta su razvijanje pedagoškog standarda u području znanosti, tehnike i matematike počevši u petom razredu osnovne škole, omogućavanje dostupnosti suvremenih tehnologija generacijama učenika te oblikovanje načina razmišljanja mladih za sudjelovanje u globalizacijskim procesima. Provedba projekta podrazumijeva upotrebu edukativnog alata, micro:bitova u STEM predmetima. Projekt su predstavili zamjenik župana Varaždinske županije Tomislav Paljak koji je govorio i o značaju projekta za škole, o ulozi Instituta za razvoj i inovativnost mladih govorio je Nenad Bakić, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport dr.sc.Miroslav Huđek govorio je o metodologiji i izradi projektnog zadatka, a nastavne planove predstavio je nastavnik Darko Krznar.

Zamjenik župana Tomislav Paljak istaknuo je da je Varaždinska županija uvođenjem informatike od 1. do 4. razreda osnovne škole ponovo prvak u državnim okvirima.
– STEM kompetencije su potreba današnjeg svijeta i upravo razvoj tih kompetencija garantira konkurentnost na globalnom tržištu. Potpisali smo sporazum s Institutom za razvoj i inovativnost mladih i kupili 1440 micro:bitova, vrijednosti 211.500 kuna. Uručeni su učenicima petog razreda protekle školske godine, održana je edukacija za sve nastavnike STEM predmeta koji će raditi s učenicima i educirano je 120 djelatnika, ravnatelja, nastavnika i voditelja centara izvrsnosti. Analiza je pokazala da od 10.583 učenika od 1. do 8. razreda njih 5807 pohađa nastavu informatike, 55 %. Nekoliko se škola samostalno uključilo u uvođenje informatike u nižim razredima, od 33 škole njih 15-ak je u tom segmentu uvodilo neki oblik ranog učenja informatike. Mi smo sada napravili da to bude sustavno. Od 5. do 8. razreda informatiku pohađa 100 % učenika bez obzira što je riječ o izbornom predmetu. I roditeljima i djeci je jasno da informatiku moraju učiti, i žele učiti. Pozdravljamo odluku ministrice o uvođenju informatike u osnovne škole kao obaveznog predmeta – rekao je zamjenik Paljak te dodao da je za provedbu projekta nužna informatička oprema.

Osnivač Instituta za razvoj i inovativnost mladih Nenad Bakić istaknuo je da su u Varaždinskoj županiji imali odličnog partnera.
– Često se izgovaramo ograničenim resursima, procesima ili drugim formalnim i neformalnim ograničenjima, a bitno je vodstvo. Ovdje smo imali partnera koji je prepoznao naš rad. Ovo je najbolji primjer kako se može nešto napraviti za svoju djecu – kako je Županija ovdje zbog svojih građana, tako su škole zbog djece. Nije poanta napraviti tehnološki naprednu djecu pa da ona konkuriraju nekakvoj drugoj djeci na tržištu rada, nego da imamo djecu koja su ravnopravni građani 21. stoljeća kroz koncepte kao što su digitalna pismenost, razvoj kreativnosti, kritičko razmišljanje, vještine rješavanja problema, ukupno stvaranje kulture uspjeha. Micro:bit je za razvoj digitalni kompetencija i kreativnosti puno bolje od skupljih računala, svega 15 eura, a omogućuje izrazitu kreativnost i tehnološku složenost uz male ulazne barijere rekao je Bakić.

Pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport dr. sc. Miroslav Huđek naveo je da u osnovnim školama kojima je osnivač Varaždinska županija ima 1615 učitelja, a u srednjim školama 1068.
– To je snaga koja nas pokreće. Za svaku reformu potrebnu su ljudi. Tehniku imamo. Prosječan broj računala u našim osnovnim školama je 62, najmanji je 30, najveći 141. Uz 2700 micro:bitova, to je procesorska snaga koja može projekt pokrenuti. Imamo i 47 informatičkih učionica – rekao je pročelnik Huđek dok je Darko Krznar naglasio da Županija puno ulaže u napredak i informatizaciju.
– Zimska škola informatike prerasla je u Centar izvrsnosti, a posljednje je uvođenje informatike kao izvannastavne aktivnosti u niže razrede. Osnovna je ideja bila da se djeca kroz uvođenje micro:bit računala zainteresiraju za proces programiranja, da ih se privuče da počnu programirati i logički razmišljati.

Predstavljanju projekta nazočila je i suosnivačica Instituta za razvoj i inovativnost mladih Rujana Bakić.