Službeni internet portal Varaždinska županija

Zamjenik Paljak: Nastava od 11. svibnja nije provediva, a umjesto pisanja državne mature, treba primijeniti matematički model

OBJAVLJENO 04.05.2020.

Zbog epidemije koronavirusa u Varaždinskoj županiji je za 17.752 učenika osnovnih i srednjih škola organizirana nastava na daljinu, koja se zahvaljujući velikom trudu i kreativnosti učitelja te podršci ravnatelja, ali i roditelja te same Županije od ožujka odvija uglavnom bez većih teškoća. Nastava bi se trebala odvijati on-line sve do kraja školske godine umjesto toga da Ministarstvo znanosti i obrazovanja roditeljima učenika nižih razreda prepušta odluku hoće li svoju djecu 11. svibnja poslati u škole.

Istaknuo je to zamjenik župana Tomislav Paljak na konferenciji za novinare u ponedjeljak, 4. svibnja.

- U 33 osnovne škole, čiji osnivač je županija, je 4.759 učenika od 1. do 4. razreda. Oni bi se  11. svibnja trebali vratiti u školske klupe uz poštovanje niza epidemioloških mjera koje ne samo da nisu primjenjive u praksi, nego su pedagoški neprihvatljive. Socijalnu distancu na način koji je propisan u uputama nemoguće je provesti. I dok je epidemiološka struka dala niz preporuka, Ministarstvo je konačnu odluku prepustilo roditeljima, što je nedopustivo. Time su pokazali da nisu sposobni donijeti konkretne odluke i skrivaju se iza epidemiološke struke, pa umjesto konkretnih odluka imamo različite scenarije – istaknuo je zamjenik Paljak. 

Do početka nastave za učenike nižih razreda je tjedan dana, a Županija kao osnivač škola još uvijek nema odgovore na niz konkretnih pitanja, od toga kako će se i hoće li se uopće organizirati prijevoz djece do škola ili kako će biti organizirani veliki odmori te podjela obroka. Sve informacije koje dolaze iz Ministarstva i pridruženih agencija su jednosmjerne ili ih uopće nema. Održana su dva online sastanka s ministricom koji su bili jednostrana komunikacija, točnije radilo se o ministričinom monologu, upozorio je zamjenik župana.

- Roditelji koji odluče djecu poslati u školu morat će dostaviti potvrde da dijete nema COVID-19, kao ni članovi njegove obitelji, da ukućani nemaju kroničnih bolesti te da oboje rade i nemaju kome ostaviti dijete. Moraju se obvezati i da će svaki dan djetetu mjeriti temperaturu. Na kraju, ako će na nastavu doći više od devet učenika po razredu, sustav „puca“. To nije nastava, nije ni čuvanje, nego maltretiranje učenika, ali i roditelja. Konačno, postavlja se pitanje tko će djecu zaštititi od stigmatizacije ako kojim slučajem iz njihove obitelji dođe do proboja virusa u škole i hoće li u tom slučaju biti odgovorni ravnatelji škola? – pita se zamjenik Paljak.

Što se tiče povratka u škole 11. svibnja, roditelji iz Varaždinske županije su vrlo jasni.

- Prema anketama koje su provedene u školama kojima je osnivač Varaždinska županija, i to prije objavljivanje epidemioloških mjera i preporuka, 67 posto roditelja izjasnilo se da neće slati učenike u školu. Taj podatak je posebno zanimljiv s obzirom na činjenicu da je u Varaždinskoj županiji najveća zapošljivost obaju roditelja. Zbog toga smatramo da bi se nastava do kraja godine trebala odvijati on-line, o čemu odluku mora donijeti predsjednik Vlade te omogućiti jednom roditelju, ne samo učenika nižih razreda, nego i vrtićke djece, da ostane kod kuće tijekom epidemije koronavirusa – rekao je zamjenik župana. 

Iznio je i jasan stav kad je u pitanju državna matura.

- Za gotovo 2.000 maturanata u 16 srednjih škola u Varaždinskoj županiji situacija je posebno stresna i teška. Ministarstvo je i u slučaju državne mature dalo samo različite scenarije umjesto konkretnih odluka. Trenutno aktualni scenarij, a to je održavanje mature u lipnju, smatram nepotrebnim. Jedno je rješenje je da se državna matura održi krajem kolovoza, a drugo je da se uopće ne piše, nego da se za rezultat mature za upis na fakultete primijeni matematički model po uzoru na model međunarodne mature IBDP, kakav se provodi na Prvoj gimnaziji Varaždin ili model primijenjen u Velikoj Britaniji. Do ocjena bi se došlo na temelju triju osnovnih komponenti koje se ponderiraju u izračunu konačne ocjene. Pojednostavljeno rečeno, uspjeh učenika preko zaključenih ocjena se matematičkom jednadžbom stavlja u omjer s ocjenama koje su učenici pojedine škole ostvarili na maturi posljednjih sedam godina – istaknuo je Paljak.

Zamjenik župana naveo je i da nije bila dobra odluka Agencije za odgoj i obrazovanje da se sva natjecanja učenika otkažu. – Predlažemo da Ministarstvo da nalog osnivačima i županijskim povjerenstvima da provedu ostatak natjecanja u znanju, dakle ne i smotre, a da Agencija organizira državna natjecanja u lipnju, bilo u standardiziranim uvjetima, bilo on-line kako bi se rezultati s natjecanja ukalkulirali u bodovne upisne kvote za upis u srednje škole i na fakultete, primjerice iz fizike, kemije, biologije, geografije, povijesti, hrvatskoga jezika. Učenici i njihovi mentori uložili su puno vremena i truda u pripreme, a natjecanja su jednostrano otkazana iako je, primjerice, u isto vrijeme održana europska matematička olimpijada – zaključio je Paljak.

NAJČITANIJE NOVOSTI